Ubrzani tečaj njemačkog jezika – 10 dana
Njemački jezik (stupnjevi A1 – C2)
Nastavni program učenja engleskog jezika i razine jezične kompetencije koje polaznici trebaju postići na kraju pojedinih obrazovnih cjelina (stupnjeva) temelji se na smjernicama Vijeća Europe navedenim u Zajedničkom europskom referentnom okviru za jezike, Školska knjiga, 2005. (Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment) te na Europskoj jezičnoj mapi koja je iz njega izvedena.
U skladu s tim, program učenja engleskog jezika navodi jezična znanja, vještine i sposobnosti (jezične kompetencije) koje polaznici programa moraju steći do kraja pojedinog stupnja te jezične strukture kojima se mogu služiti. Nastava pokriva sve jezične kompetencije istodobno, a glavni se naglasak stavlja na govornu interakciju i produkciju.
Polaznici jezik svladavaju putem slušanja, čitanja, govorne interakcije, govorne produkcije, pisanja te razvijanjem komunikacijskih strategija i jezičnih kompetencija uz pouku o načinu učenja.
Cilj obrazovanja
Cilj nastave stranih jezika u školama stranih jezika je razvijanje, odnosno osposobljavanje polaznika za adekvatnu komunikaciju na stranom jeziku u raznim situacijama: u stranojezičnoj sredini, u vlastitoj zemlji sa stranim govornicima, na multinacionalnim skupovima i u drugim situacijama u kojima se moraju služiti stranim jezikom. To znači omogućiti polaznicima postizanje jezične kompetencije u svim jezičnim vještinama – slušanju, čitanju, govornoj interakciji, govornoj produkciji i pisanju.
Uvjeti upisa:
- Kandidati za upis u program moraju imati najmanje navršenih petnaest godina života prema čl. 17 Zakona o obrazovanju odraslih.
- Polaznici se raspoređuju u grupe u skladu s dobi, potrebama i predznanjem.
- Polaznici koji imaju određeno predznanje prolaze klasifikacijski ispit, odnosno provodi se provjera predznanja prije upisa u odgovarajući stupanj.
- Praćenje napredovanja polaznika mora biti relevantno u udnosu na sadržaj i ciljeve programa, trajanje programa, potrebe i dob polaznika.
- Nastavnik konstantno provjerava napredak svakog polaznika i o tome vodi evidenciju.
- Zajedničke provjere se obavljaju najmanje dvaput tijekom svakog modula da bi se provjerilo napredovanje polaznika/grupe, ali i da bi se vidjelo na čemu je potrebno još poraditi.
- Tijekom izvođenja programa koristi se i potiče samoprocjena. Za samoprocjenu se preporučuje primjena Europske jezične mape ili Europske jezične putovnice (Europass) putem interneta, kako bi polaznici preuzeli odgovornost za vlastito učenje i napredak.
- Na kraju modula, znanje polaznika se vrednuje pisanom i usmenom provjerom kao uvjet za prelazak u sljedeći modul. Nakon položene provjere polaznici dobivaju potvrdu o uspješno završenom modulu u okviru određenog stupnja.
- Na kraju stupnja provjeravaju se i ocjenjuju kompetencije stečene tijekom pohađanja svih modula: u pismenom dijelu se provjerava slušanje, pisanje i čitanje te vladanje jezičnim strukturama a u usmenom dijelu govorna produkcija i govorna interakcija. Nakon položene provjere polaznici dobivaju svjedodžbu o položenom stupnju prema Pravilniku o javnim ispravama u obrazovanju odraslih.
- Posebno darovitim i motiviranim polaznicima koji program svladavaju uspješnije i brže od ostalih može se omogućiti ubrzanje (akceleracija) ranijim prelaskom na sljedeći modul unutar stupnja. Odluku o tome donose nastavnik i voditelj nastave uz pisano obrazloženje. Za akceleraciju s jednog na drugi stupanj, polaznik mora položiti ispit za stupanj koji pohađa i tako dokazati da može prijeći na sljedeći. Takav ispit podliježe postupku navedenom u odredbama Zakona o obrazovanju odraslih.
- Pri ocjenjivanju korištenja stranog jezika osnovni je kriterij stupanj komunikacijske uspješnosti, t.j. razumljivost i kvaliteta govora.
- Polaznicima koji polože međunarodno priznate ispite Sveučilišta u Cambridgeu priznaje se odgovarajući stupanj Vijeća Europe kao dokaz o znanju umjesto polaganja klasifikacijskog ispita, i to kako slijedi:
FCE (First Certificate in English) odgovara B2 stupnju Vijeća Europe.
CAE (Certificate of Advanced English) odgovara C1 stupnju Vijeća Europe.
CPE (Certificate of Proficiency in English) odgovara C2 stupnju Vijeća Europe
Trajanje programa i načini izvođenja nastave
Za polaznike bez predznanja (početnike) ukupni fond sati programa stranog jezika po navedenim stupnjevima je:
Stupanj | Broj sati |
A1 | ne manji od 140 sati |
A2 | ne manji od 280 sati |
B1 | ne manji od 560 sati |
B2 | ne manji od 700 sati |
C1 | ne manji od 980 sati |
C2 | ne manji od 1.120 sati |
Izvođenje programa učenja stranih jezika za svaki stupanj podijeljeno je na module. Trajanje programa za jedan modul, zajedno s provjerama i ispitima, iznosi 70 nastavnih sati.